Hyviä uutisia Päijät-Hämeestä

image

Jumala on kääntänyt kasvonsa kohti Päijät-Hämettä.

Valmistaudumme Lahdessa marraskuun alun ”Valtakunta rukoilee muurinaukossa”-rukouskonferenssiin (1.-5.11.2023) odottavaisin mielin. Koemme, että tämä 10 viikkoa ennen konferenssia on aikaa ”pehmittää maata” Päijät-Hämeen kunnissa sekä katsastaa ja koota Muurinaukossa-rukoilijoiden joukkoja tällä alueella. Tänä aikana tehdään maaperää Päijät-Hämeessä otolliseksi sille, mitä uutta Jumala haluaa maakunnassamme kylvää ja kasvattaa.

 ”Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin – ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle.” Jesajan kirja 43:19

Muurinaukossa-rukousarmeijan yhteinen toiminta on ollut keskittynyttä Lahteen ja Hollolaan. Nyt on aika vahvistaa rukoilijoiden yhteyttä yli kuntarajojen. Jumala on herätellyt muistamaan, että jokaisen panos Muurinaukossa -työssä on tärkeä ja Jumalan antama tehtävä tulee ottaa tosissaan. Kuitenkin samalla muistakaamme, että työ on yhteinen ja teemme sitä meidän Jumalamme kanssa. Jumala on meidän voimamme; kohdataan häntä ja toisiamme.

”Työ on suuri ja laaja, ja me olemme muurilla hajallamme, kaukana toisistamme.  Missä kuulette torven soivan, sinne kokoontukaa meidän luoksemme. Meidän Jumalamme sotii meidän puolestamme.” Nehemia 4:19-20

Viimeisimmän Muurinaukossa-rukoustapaamiseen jälkeen, missä pyydettiin askelmerkkejä Herralta, koimme Jumalan antavan ohjeeksi aloittaa yhteinen rukous siunaamalla Israelia ja muistamalla, mitä hyvää Jumala on tehnyt. Lisäksi Jumala muistutti, että Jumalan kansa taistelee polvillaan. Polvistutaan Jumalan valtaistuimen eteen ja annetaan hänelle kunnia ja kiitos kaikesta.

”Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.”                         Kirje roomalaisille 1:16

Ennen marraskuun rukouskonferenssia rukoilemme Päijät-Hämeen 10 kunnan puolesta keskittyen erityisesti yhteen kuntaan viikossa.  Kuvassa on kunkin kunnan rukousviikko, jolloin voit kohdistaa rukouksesi erityisesti kyseiseen paikkakuntaan. Kokoonnumme viikoittain Lahdessa vapaaseurakunnan yhteisötila Lähteellä ja rukoilemme tulevien viikkojen aikana myös eri puolilla Päijät-Hämeen kuntia. Mukaan ovat tervetulleita kaikki, jotka haluavat rukoilla maakuntamme puolesta.

”Hyvä on Herra! Iäti kestää hänen armonsa, hänen uskollisuutensa polvesta polveen.” Psalmi 100:5