Salainen ase

image

Uskovilla on salainen ase. Se on niin salainen, että vaikka se on kaikille tarjolla, sen voimaan liian harva turvautuu. Se kaataa kaikki viholliset: Hengen miekka, Jumalan Sana (Ef. 6:17). Saatana on miekan tehosta hyvinkin tietoinen, ja yrittää kaikin keinoin saada meidät pudottamaan aseemme, kuten Päivi Räsäsen Raamattua siteeravista tviiteistä nostettu syyteharkinta kertoo. Tilalle vihollinen tarjoilee dialogia ja suvaitsevaisuutta. Vihapuhe ja vihainen puhe on tuomittavaa. Yleinen mielipide saa helposti jokaisen järkevänä itseään pitävän kristityn miettimään kaksi kertaa ennen kuin avaa julkisesti suunsa. Niin ei saa olla! Juuri nyt on aika puhua Jumalan sanoja valheen hengen vallassa olevalle maailmalle. Me olemme Jumalan todistajia juuri tätä aikaa varten. Meitä ei ohjaa eikä määrittele maailma vaan Jumalan Sana, joka sanoo ”Vihatkaa pahaa”.

Vain Hengen miekalla voidaan voittaa henkivallat, jotka pitävät maailmaa ja ihmiskuntaa kahleissaan. Kun edessä on Jerikon muurien korkuisia kansallisia ongelmia, emmekä tiedä, miten tulisi rukoilla, Raamattu lupaa, että Pyhä Henki tulee avuksi. Ota Raamattusi esiin, valitse sieltä Pyhän Hengen ohjaamana kohta, jonka julistat ääneen edessä olevaa vihollista vastaan. Jumalan Sanaa vastaan ei kestä mikään.

Eikä siinä vielä kaikki. Jeesus on elävä Jumalan Sana. Hänen nimessään on maailmankaikkeuden suurin voima. Siksi vihollinen vihaa Jeesus-nimeä ja yrittää vaientaa sen käyttäjät Suomessakin monin tavoin. Oletko huomannut, että usein keskusteluissa varsinkin muiden kuin uskonystävien kanssa nimi Jeesus nostaa nopeasti vastustusta, suvaitsevaisuus katoaa ja puhuja saattaa saada leiman otsaansa? Eikä jeesustelu sovi kaikkiin kristillisiin piireihinkään. Älä silti astu vaikenemisen ansaan, äläkä vältä sen nimen käyttöä, jossa on varma voitto!

Profeetta Jesaja lausuu vahvasti (Jes. 48:10): ”kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä”. Älköön miekkamme olko vain pelotteluase, jolla uhkailemme ja hipaisemme vastustajaa. Saakoon Sanan ja Jeesus-nimen miekka iskeä niin, että sovitusveri vuotaa, parantaa ja puhdistaa.

Mitä meidän siis tulisi tehdä?

– Julista Raamatun sanaa vihollista vastaan

– Rohkaise myös muita käyttämään Jumalan Sanaa ja Jeesus-nimeä

– Rukoile, että saamme voiman tunnustaa Jeesusta rohkeasti tässä ajassa

– Älä pelkää vastustusta. Niitä, jotka ovat meidän kanssamme, on enemmän!

Käytä miekkaasi!

Marita Rautio 
Muurinaukossa-rukousarmeijan koordinaattori